"Megoldásaink interaktívabbá, fenntarthatóbbá és kényelmesebbé teszik a tereket."

1./ Több korábbi interjúnkban is elhangzott már, hogy a nehéz gazdasági helyzetben való alkalmazkodás, a folyamatos megújulás a hosszú távú fennmaradás titka ebben a gyorsan változó üzleti környezetben. Mégis milyen lehetőségei vannak egy ilyen bizonytalan környezetben egy vállalkozásnak?

Ha az üzleti helyzet megváltozik, akkor két lehetőség közül dönthetünk, vagy mondhatjuk azt is „harcolj vagy fuss” döntési helyzetben vagyunk. A harc alatt azt kell érteni, hogy olyan megoldásokat kell keresni, amelyek választ adhatnak a megváltozott gazdasági környezet kihívásaira. Alkalmazkodni kell, új megoldásokat kell keresni és ez egy folyamat. Nem az a kérdés, hogy mikor kell új terméket/megoldásokat fejleszteni, ezzel mindig foglalkozni kell, a kérdés az, hogy mikor kell ezeket a piacra bevezetni.

Mivel a gazdasági környezetet a bizonytalanság és volatilitás jellemzi, viszont azt tudjuk, hogy a klímaváltozás jelentősen érinti az életkörülményeket a világ minden táján az biztos, hogy minden, ami segít áttérni a megújuló energiaforrásokra és segít a hatékonyabb felhasználásban és az újrahasznosítás elterjesztésében, egyértelműen a jó és új üzleti lehetőséget jelent hosszú távon.

 

2./ Mit tervez a Legrand 2024-ben?

A Legrand üzletfejlesztési stratégiáját több évre előre átgondolva építi. Mottónk: Legrand #Improvinglives, tehát a Legrand jobbítja az életkörülményeket. Ez két formában értendő: az egyik a közvetlen életminőség javítása, tehát olyan termékek és megoldások kifejlesztése, amelyek segítenek a kényelmes, funkcionális és gyors működtetésben. Másrészt pedig indirekt módon javítjuk az életminőséget, hiszen a fajlagos energiafelhasználásunk csökkenti a környezet terhelését, ezáltal segít a karbonsemlegesség elérésében. 2024-ben kiemelt fókuszba kerül az energiahatékony termékek fejlesztése és értékesítése, melyeket GREENAMICS néven forgalmazzuk.

 

3./ Mi lesz ennek a családnak a zászlóshajója?

A Legrand mindig is az épületek elektromos és informatikai infrastruktúra specialistájának tartotta magát, amihez most új kapcsolódási pontként megjelent az elektromobilitás. Azt gondolom, hogy az épületek infrastruktúrájához az elektromos autótöltő a kapcsolódási pont. Fontos, hogy egy nagyon széles és mindenütt elérhető töltőhálózattal rendelkezzen az a régió, terület, vagy ország, ahol az elektromos autózást használják. Legyen töltési lehetőség irodaházakban, bevásárló központokban, akár otthon vagyunk, akár úton. Ezen a ponton az épület és a mobilitás kapcsolódik, és ezért épült be a Legrand stratégiájába, mint egy új elem, de nem lóg ki ebből a stratégiai megközelítésből.

 

4./ Az autótöltők esetében is saját fejlesztésű termékekről beszélhetünk?

Legrand üzletpolitikájában mindig benne volt az organikus művelés, tehát a saját fejlesztésre épülő fejlesztések és termékportfólió menedzsment, illetve az akvizíciók. A Legrand megvette az ECOTAP vállalatot három évvel ezelőtt, amelyek hasonló kínálat mellett kiegészülnek az egyenáramú töltőkkel, amelyek nagy teljesítményű és nagy gyorsaságú töltést tesznek lehetővé. Ugyancsak, nagyjából három éve vette meg az Ernst-vállalatot, amelynek a termékkínálatában hasonlóképpen léteznek elektromos töltők. Tehát jelenleg a Legrand a teljes töltőkínálatot lefedi, és sajátja mellett a fent említett két márkában értékesíti a töltőket.