Hajnal Húskombinát Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
„A hagyomány nem a hamu őrzése, hanem a láng továbbadása!” /Morus Tamás/
„A hagyományos recepteket féltve kell őrizni, gyökerek nélkül tünde ábránd a minőség és a haladás.” A Hajnal Húskombinát Kft. igazi családi vállalkozásnak indult. 1992-ben alapította magánvállalkozásként Hajnal László, édesapjával együtt. Kezdetben kizárólag húsfeldolgozóként, többnyire tőkehús értékesítésével foglalkoztak az egyre növekvő üzlethálózatuk ellátására.
2004-ben a korábbi Ringa húsüzleteinek megvásárlásával vált igazán meghatározó húsipari céggé Győr és a környék régiójában. Ekkor már a saját bolthálózat ellátásán kívül egyre jelentősebb alapanyag beszállítói lettek nemcsak a régió, hanem az ország számos más húsüzemének is.
2009-ben zöldmezős beruházással, az Európai Uniós előírásoknak minden szempontból megfelelő 1800 m2-es húsüzem épült fel Győr határában, mely naponta 650 db félsertés feldolgozására képes. Az üzem helyének kiválasztásánál a logisztikai szempontok figyelembevételén kívül meghatározó volt a céget mindig is jellemző környezettudatos szemlélet. Az új üzemben lehetőség van arra is, hogy a termékeket hagyományos fűrészporos füstöléssel készítsék.
A Hajnal Húskombinát Kft. válogatott alapanyagokból, magas minőségben, korszerű technológiai körülmények között készíti közkedvelt, keresett készítményeit. A termelés HACCP rendszer alapon, IFS (International Food Standard) minőségirányítási rendszerrel koordinálva zajlik.
A piaci igényekhez felzárkózva, avagy próbálva meghallani az idő szavát, konyhai előkészített termékekkel igyekeztek kényeztetni hűséges vásárlóikat.
Egyedi csomagolási designt vezettek be a töltött karajok különböző ízesítéséhez, és a töltött szűzpecsenye is új díszdobozban csábítja a vásárlókat.
A termék választék kialakításánál és az új fejlesztéseknél is elsődleges szempont a vevői elégedettség. Folyamatos kérdezéssel, piackutatással, kóstoltatásokkal igyekeznek a fogyasztók igényeit maximálisan megismerni, kielégíteni és új fejlesztésekkel a vásárlói szokásokat is befolyásolni.
A Hajnal Hús jelenleg két készítmény családdal jelenik meg a piacon:
A Hajnal Húskombinát Kft. döntően e két irányban folytatja a termékfeldolgozást. Ez a két termékcsalád a DINASZTIA és a GENERÁCIÓ márkanevet kapta.
- Hajnal Hús DINASZTIA: a tradíciókat tisztelve korszerű technológiával megvalósítva új ízekre törekszik: Ez a termékcsalád öleli fel a vörösárukat (pl. párizsi, juhbeles virsli stb.) és a különböző felvágottakat.
- Hajnal Hús GENERÁCIÓ: akár a márkanév, magában hordozza a múltat és a jövőt, amely összekapcsolódik. Ez a termékcsalád a hagyományos háztartásokban is előállítható termékekből áll, amelyeket tradicionális házi ízesítéssel, hagyományos gyártással, de korszerű, higiénikus körülmények között gyártanak, mint pl. a hagyományos füstölt húsokat, kolbászokat, hurkákat, szalonnákat és a disznósajtot.
Az utóbbi évek fejlesztési iránya az új minőségi delikát termékcsoport kidolgozása. Ezek néhány tagja már kapható és nagyon közkedvelt: a különféle ízesítésű marinádozott húsok, a Frédi szelet, a kolbászhússal töltött szűzpecsenye fűszerkabátban, vagy a különböző ízesítésű hússal töltött karajok fűszerkabátban. Ezek a termékek viselik az Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító Védjegyet is.
A Hajnal Húskombinát Kft. gyártás-filozófiája szerint a magas minőség kiemelten fontos az élelmiszeriparban, hiszen egészségünk függ tőle: azok vagyunk, amit megeszünk. 15 termékük elnyerte a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegyet. 2016-ban a vállalkozás Gazdasági Nívódíjat kapott, 2017-ben Hűség Díjban részesült. Győztes termékei mára már a folyamatosan ellenőrzött Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító védjegyet viselik.
A Hajnal Húskombinát Kft. vezetője az alapító tiszteltére és emlékére Hajnal László nevét viselő különdíjat alapított. A különdíjat az Érték és Minőség Nagydíj Pályázaton kiemelkedő teljesítményt nyújtó élelmiszer kategóriában díjazott vállalkozás érdemelheti ki.
Minőség és szakértelem. Ez hitvallás a Hajnal Húskombinát Kft-nél, amely soha nem lehet megalkuvás kérdése, mert itt a termékeket szeretettel és odaadással készítik a fogyasztók számára!
Elérhetőség:
Cím: 9061 Vámosszabadi, Hild József u. 13-15.
web: www.hajnalhus.hu
Hajnalné Raucsik Krisztina tulajdonos, ügyvezető igazgató +3630-216-6344, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hajnalné Raucsik Krisztinát, a Hajnal Húskombinát Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. tulajdonosát, ügyvezető igazgatóját kérdeztük:
Az elmúlt évek világméretű eseményei és a gazdasági bizonytalanság hogyan befolyásolja az Ön vállalkozását? Mire számít a 2025. évben? Ennyi jól áthidalt probléma után érheti-e Önt meglepetés?
Felkészülök tervekkel. A legnagyobb fejlesztésünk 2025-re napelemek telepítése. Legfontosabb most a költséghatékonyság, így folyamatosan keresem a szakemberek, üzletemberek társaságát, akik tapasztalatait abszolválom. Tanulom a NAGYBETŰS ÉLETET. Az elmúlt évek megtanítottak, csak előre nézve lehet előre haladni.
A 2024-es év lezárása után mik a tapasztalatok, hogy élik meg dolgozói a megszorításokat? Mi az, amiben segíteni tud a szakembereinek, „törzsgárdájának”, hogy az Ön vállalkozásában dolgozzanak tovább?
A feladat folyamatosan gigászi méretű. Mindannyian teljes erőbedobással teljesítettünk, újra összekovácsolódtunk. Ismét megmutatkozott, hogy a csapatmunka, a jó kommunikáció, a helyes feladat leosztás mennyire fontos. A folyamatos munka ellenére a rendelés mennyisége csekély termelési visszaesést mutatott. Az embereket folyamatos munkaerő átcsoportosításokkal tudtuk megtartani, de így is folyamatos a munkaerőhiány.
Mennyire tapasztalták meg azt a mondást, amely szerint az élelmiszer-vásárlás bizalmi kérdés? A szakember hiány befolyásolja-e az üzem és a kiszolgáló egységek működését?
A gyártási költségek drasztikus emelkedését csak részben tudjuk áthárítani, mert lekötött rendeléseinknél közbeeső áremelésekre nincs lehetőségünk. A krónikus szakemberhiányt az iskolák rendszere generálta, ugyanis a szakmai képzés minimálisra csökkent, ami ellen sajnos mi nem tudunk tenni, csak elszenvedjük. Úgy látjuk, hogy kiutat csak a képzések átszervezése hozhat. Többszörös munka átszervezéssel igyekszünk a létszámproblémákat megoldani, de ez sajnos csak tűzoltás jellegű és hosszú távú megnyugtató megoldást nem jelent. Szomorúan tapasztaljuk, hogy az emberek egyre kevésbé szeretnének fizikai munkát végezni. Nem vettük észre, hogy felszabadult volna munkaerő, csak a meglévő állományra tudunk számítani. Az élelmiszer vásárlás itthon sajnos még mindig inkább ár kérdése. A jelen nehéz gazdasági helyzetben sajnos stagnál a delikát termékek vásárlása.
Milyen szellemi útravalóval látná el az idei pályázókat, akik jelentkezésükkel ismét bebizonyíthatják, hogy a teremteni képes szürkeállomány rendkívül fontos a magyar gazdaság tartós fejlődésében?
Kemény akarattal és kitartással lehet előre jutni. Kell, hogy legyen egy cél, amit nem adunk fel. Mi magyarok mindent túlélünk: ”Attila nemzedéke vagyunk.”