KOCH’s Torma Kft.

„Hagyomány és Innováció a Minőség Szolgálatában”

A KOCH’S brand több, mint egy évszázados gyökerei egészen 1908-ig nyúlnak vissza, amikor Georg Koch megalapította a Koch’s Torma Kft. elődjét Németországban. A magyarországi leányvállalat – a kiskunfélegyházi székhelyű Koch's Torma Kft. - egy nemzetközi terjeszkedés részét képezve jött létre 1991-ben, amely napjainkra a Develey Senf & Feinkost GmbH cégcsoport tagjaként a prémium minőségű tormakészítmények és ételízesítők elismert nemzetközi szereplőjévé vált.

A vállalat küldetése az állandó, kimagasló minőség biztosítása, amely garantálja a fogyasztók elégedettségét és bizalmát. A szortiment széles skálát ölel fel, a tradicionális magyar konyha ízeitől kezdve a modern gasztronómiai trendekig. A Koch’s Torma Kft. elkötelezett a természetes és fenntartható alapanyag-felhasználás mellett: termékei a legkiválóbb minőségű, nagyrészt magyar forrásból származó alapanyagokból készülnek, amelyeket hosszú távú, megbízható hazai partnerektől szerez be. A „termőföldtől az asztalig” filozófia alapján a vállalat teljes gyártási folyamatát kézben tartja a tormaültetéstől a késztermék csomagolásáig, garantálva ezzel a legmagasabb minőségi standardeket.

A Koch’s Torma Kft. küldetésének tekinti a tormafogyasztás kultúrájának újjáélesztését, különös figyelemmel a fiatalabb generációkra. A torma nem csupán egy markáns ízvilágú fűszer, hanem számos pozitív élettani – jótékony - hatással bíró gyógynövény is. Ennek okán a Koch’s Torma Kft. folyamatos innovációval és egyedi termékfejlesztéssel törekszik arra, hogy a torma újra népszerűvé váljon a mindennapi gasztronómiában és ne csupán a húsvéti időszakban. Ezt igazolja a folyamatosan bővülő, színes termékpaletta.

A fenntarthatóság kiemelt szerepet játszik a vállalat stratégiájában. A saját termesztés mellett a beszállító partnerek is fenntartható gazdálkodási elveket követnek, beleértve a vetésforgó alkalmazását és a kemikáliák minimalizálását. A csomagolás terén is tudatos döntéseket hoz a vállalat: a designváltásnak köszönhetően letisztult és elegáns megjelenést kaptak minimál stílusban - utalva a termékek elkötelezett, a lehető legtermészetesebb módon történő előállítására. Emellett a csomagolóanyagok 100%-ban újrahasznosíthatók a kijelölt szelektív hulladékgyűjtőkben, az előírt szabályoknak megfelelően.

A Koch's Torma Kft. három magyarországi telephellyel rendelkezik. Éves termelése meghaladja a 2,5 ezer tonna tormát, emellett jelentős mennyiségű mustár és paprika feldolgozását is végzi. Összességében elmondható, hogy a vállalat célja az értékteremtés, legfőbb jellemzője pedig a megbízhatóságon és a kiváló minőségű termékek előállításán túl az innováció iránti szenvedélye. További célkitűzései között szerepel a KOCH’S brand tudatosítása határon innen és túl, valamint ezzel párhuzamosan az exporttevékenység erősítése a közép-európai piacokon.

Elérhetőségek:
Cím: 6100 Kiskunfélegyháza, I. ker. 241.
web: www.kochs.hu

 

Ujházi Attila ügyvezető igazgató +3670-977-9002, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Mika Gábor értékesítési vezető +3670-977-9025, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Tóth Rita Noémi marketing és termékmenedzser +3670-527-0529 Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Ujházi Attilát, a Koch’s Torma Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük:

Milyen eredményekre a legbüszkébbek az elmúlt évből? Hogyan sikerült a Koch’s Torma Kft-nek alkalmazkodnia a változó fogyasztói igényekhez és piaci kihívásokhoz? Tekintettel arra, hogy az élelmiszervásárlás egyre inkább bizalmi kérdés és a fogyasztók tudatosabban választanak – mit jelent ez a gyártásfilozófiájukban a minőségtudatosság terén?

Az elmúlt év egyik legnagyobb eredménye számunkra, hogy két termékünk is elnyerte az Érték és Minőség Nagydíjat. Ez a kitüntetés nemcsak elismerése több évtizedes befektetett munkánknak a tormatermesztés, -gyártás és -kereskedelem területén, hanem visszaigazolása hosszú távú stratégiánknak is. Külön büszkeséggel tölt el bennünket, hogy munkánk a teljes termékpályán elégedettséget szült: elégedett a termelő, akitől a tormát vásároljuk, elégedett a kereskedő, aki közvetíti termékeinket és végső soron elégedett a fogyasztó is, aki jó szívvel választja és élvezi termékeinket. Úgy vélem, hogy a siker kulcsa a szakértelem és specializáció mellett az innovációra és az új lehetőségekre való nyitottság. Ez tesz minket képessé, hogy rugalmasan alkalmazkodjunk a folyamatosan változó fogyasztói igényekhez és piaci kihívásokhoz. Filozófiánk alapja, hogy vásárlóink számára a legjobb minőséget biztosítsuk megbízható forrásból. Ez a szemlélet hatja át mindennapi munkánkat, fejlesztéseinket és beruházásainkat. Célunk, hogy a KOCH’S brand egyre szélesebb körben váljon a minőség és a megbízhatóság garanciájává.

A torma termesztése és feldolgozása speciális szakértelmet igényel, miközben az éghajlati változások és a munkaerőhiány komoly kihívások elé állítják az ágazatot. Milyen lépéseket tesz a Koch’s Torma Kft. annak érdekében, hogy hosszú távon biztosítsa a minőségi alapanyagok elérhetőségét és a fenntartható termelést?

Vállalatunk számára kiemelten fontos a megbízható, kiváló minőségű alapanyagok hosszú távú biztosítása. Ennek érdekében szoros, évtizedekre visszanyúló együttműködést ápolunk tormatermesztőinkkel. A Koch’s Torma Kft. filozófiája szerint a termelők munkája is elengedhetetlen értéket képvisel, ezért függetlenül a piaci körülményektől, minden évben átvesszük tőlük a számunkra megtermelt tormát. Emellett arra ösztönözzük őket, hogy kitartsanak a mezőgazdaság kihívásainak – például az időjárási viszontagságok, a munkaerőhelyzet és az iparági megélhetés – nehézségei ellenére is. Elkötelezettek vagyunk a termesztés folyamatos fejlesztése iránt, ezért jelentős erőforrásokat fordítunk mind a termelők támogatására, mind saját földjeink modernizálására. Az éghajlatváltozás egyik legnagyobb kihívása a csapadék egyenetlen eloszlása, amelyre korszerű megoldásokat keresünk a fenntartható vízgazdálkodás érdekében. Egy ilyen, kitartó és kemény munkával elért siker, mint az Érték és Minőség Nagydíj minősítés, közös erőfeszítéseink visszaigazolása és együttműködésünk eredményének megkoronázása.

A magyar élelmiszeripar egyik fontos alappillére a folyamatos fejlesztés és az új piaci lehetőségek kiaknázása. Milyen jövőbeli tervekkel és fejlesztési irányokkal készül a cég a következő évekre, hogy tovább erősítse pozícióját a piacon?

Vállalatunk jelenleg egy jelentős beruházási folyamatban van, amely pályázati forrásoknak és a tulajdonosok piac iránti pozitív megítélésének köszönhetően valósulhat meg. Ennek célja, hogy bővítsük termelési kapacitásainkat és még szélesebb termékkínálattal legyünk jelen a piacon. A piaci trendek és a fiatal fogyasztók növekvő érdeklődése a szószok iránt, egyértelmű irányt jelölnek ki számunkra. Kiemelt jelentőségű számunkra, hogy korábbi célkitűzéseink eredményeképp a KOCH’S márka mára már nem csak a tormát, hanem a kiváló minőségű szószokat és ételízesítőket is jelenti. Ezt szeretnénk a jövőben tovább erősíteni annak érdekében, hogy a Koch’s Torma Kft. meghatározó szereplője legyen a hazai és nemzetközi piacnak, innovációra és minőségre építve. Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy az általunk gyártott private label termékek is megfeleljenek a legmagasabb minőségi követelményeknek.

Új belépőként a Kiírók Tanácsába és aktív védjegyhasználóként mit tanácsol az olyan cégeknek, akik idén pályáznak, mivel buzdítaná őket a védjegyhasználatra, a pályázatra való jelentkezésre?

A díj elnyerése számunkra nemcsak munkánk elismerését jelentette, hanem egy pozitív visszajelzést is arról, hogy a minőség és a hosszú távú elkötelezettség valóban értéket képvisel. Nagyon fontosnak tartom a pályázatok esetében a sikeres és jól megírt dokumentáció mellett, hogy a mögöttes tartalom mindenféleképpen minőségtudatossággal párosuljon. A pályázatunk beadása és az elbírálás folyamata megerősített bennünket abban a meggyőződésben, hogy az ÉMIN rendszerbe kizárólag kiemelkedő minőségű és háttértartalommal rendelkező (valódi értéket képviselő) termékek és szolgáltatások kerülhetnek be. Minden olyan cégnek, amely idén pályázatot nyújt be, azt tanácsolom, hogy legyenek büszkék arra, amit képviselnek és ne féljenek megmutatni a valódi minőséget és elkötelezettséget, amely a termékeikben, szolgáltatásaikban tükröződik. A védjegyhasználat nem csupán egy címke, hanem egy garancia a fogyasztók számára, hogy valódi értéket vásárolnak.