Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázati Rendszer Kiírói Tanács egyik tagját, Bocsi Viktóriát, a bocsiviki.hu Kft. alapító tulajdonosát kérdeztük:

1./ Az elmúlt évek gazdasági és társadalmi hullámzásai után a 2025-ös év sokak számára már a stabilizálódás és az új irányok időszaka volt. Hogyan értékelik a 2025-ös esztendőt vállalkozásuk szempontjából? Melyek voltak az év legnagyobb kihívásai és legemlékezetesebb sikerei?

A mi vállalkozásunk szellemisége a folyamatos fejlesztés. Ezt javasolnám is minden vállalkozónak, sose elégedjen meg vagy álljon meg egy stagnáló állapotban, mert a változás valóban gyors és minimum gyorsan kell reagálni, de még annál is jobb, ha elébe megy a jövőben valószínűsíthető igényeknek. Ehhez folyamatos éberségre van szükség és hogy ne csak a céget figyeljük, hanem a vevőink, ügyfeleink, partnereink viselkedésének, szükségleteinek változásait is. Nehézség nálunk talán a lassabb átfutás, mert sok rendszeren kell átvinnünk egy-egy változtatást, újdonságot, de ha előre gondolkozunk, akkor ez sem okoz különösebb gondot.

Legemlékezetesebb sikereink között az abszolút első az a megtiszteltetés, hogy 2025-ben már az ÉMIN pályázati kiírói tanácsának tagjaként vettünk részt a szeptemberi díjátadón. Ez szakmailag, ismertségben, elismertségben is nagyon kiemelkedő siker volt ebben az évben. 

2./ A világ továbbra is gyorsan változik: a digitalizáció, a mesterséges intelligencia, a zöld átállás és a geopolitikai átrendeződések mind formálják a mindennapokat. Milyen hazai és nemzetközi stratégiai irányokat tartanak kulcsfontosságúnak ahhoz, hogy vállalkozásuk sikeres és versenyképes maradjon? Látnak-e olyan új trendeket vagy fejlődési irányokat saját tevékenységi területükön, amelyek hosszabb távon is meghatározóak lehetnek?

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb térnyerése a mi vállalkozásunkat oly módon nem érinti súlyosan, hogy az ételeket továbbra is emberek készítik és fogyasztják.

A digitalizációs, információ könnyebb megszerzése segít a megrendelőinknek is megtalálni minket és jobban tájékozottá tenni őket és minket is.

Az energiahatékonyság növelése fontos szempont, hiszen fosszilis energiát tudunk használni egyelőre mind a gyártásban, mind a kiszállításban, de folyamatos törekvésünk az energiahatékoynság, hiszen a növekvő energiaárakat nem szeretnénk feltétlenül a fogyasztóra terhelni. Ezért folyamatosan dolgozunk az energiahatékonyságon.

3./ Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázati Rendszer több mint tanúsítvány – értékrendet, bizalmat és szakmai hitelességet közvetít. Mit jelent az Önök számára a Pályázati Rendszerben való részvétel, és hogyan építik be mindennapi működésükbe a védjegy üzenetét és értékrendjét?

Büszkén kommunikáljuk minden felületünkön a tanúsítványunkat, minden dobozunkon is megjelenik, ami naponta rengeteg fogyasztóhoz kerül. Magabiztossá, biztonságossá teszi a működésünket a védjegylogó használata önmagunk és a fogyasztóink, partnereink felé is. Örömmel kommunikálunk róla, másokat is biztatva a pályázaton való résztvételre, mert ezzel fogyasztói bizalmat ébreszthetnek ők is a vállalkozásaik irányába.

4./ Az ünnepi időszak közeledtével a rohanó év után mindannyian igyekszünk lelassulni, és megélni a csendesebb pillanatokat. Hogyan készülnek az év végére – akár üzleti, akár közösségi vagy emberi oldalról? Van-e olyan év végi hagyomány, amely különösen fontos a cég életében?

Az évvége nekünk mindig a pihenésé, ekkor van minden évben egy 1-2 hetes leállásunk, amikor felkészülünk a januári kezdésre, ami a mi iparágunkban mindig nagyobb növekedéssel indul, köszönhetően az újévi fogadalmaknak és magának az új év kezdetének. Ilyenkor háttérmunkákat végzünk, üzemet rendezünk, alakítunk, kicsit elcsendesedünk, kivárjuk, amíg a megrendelőink, fogyasztóink is átlendülnek az évvégi, kevésbé szoros napokon, hogy aztán újult erővel elhatározásokkal kezdjék velünk az újévet.

5./ A 2026-os esztendő a keleti asztrológia szerint a lendület, a bátorság és a váratlan fordulatok időszaka lesz, míg a nyugati asztrológia és a számmisztika inkább a tudatos építkezést, a személyes fejlődést és a felelősségvállalást emeli ki. Milyen célkitűzésekkel vágnak neki a következő évnek?

Amióta működünk, 9 éve, minden évünk a bátorság, lendület és új célok időszaka volt, mi sosem tudtunk ebben megállni. Ehhez mindig szükség van a felsorolt tudatos építkezésre, fejlődésre és egyre nagyobb felelősségvállalásra, működésre. Jövőre ismét fejlesztünk, tervben vannak a fogyasztóhoz más csatornákon eljuttatott ételek gyártása, új ételsorok az új igényekre és a nagyobb terjeszkedés.

6./ Végül, ha egy gondolattal, üzenettel vagy példával inspirálhatná az Érték és Minőség Nagydíj közösségét és a jövő pályázóit – mi lenne az?

Legyenek bátrak becsületesek lenni minden környezetben. Ne a gazdasági környezet etikája határozza meg az értékeiket, működésüket, alakítsák inkább ők a példamutatásukkal a környezetüket, a maguk sztenderjeinek megfelelővé. Ne féljenek váltani, változtatni, fejlődni, sem személyes, sem vállalkozás szintjén. És amint ezzel rendben vannak, azonnal vágjanak bele a Érték és Minőség Nagydíj védjegyének a pályázati megszerzésébe.